Parlem de competències

Parlem de competències

Quines competències comunicatives treballem amb la lectura en veu alta?

Comunicació oral

Ús dels elements expressius, com el to de veu, la mirada, el gest, l’entonació o el ritme.

Comprensió lectora

Llegir amb fluïdesa.

La fluïdesa lectora també fa referència a l’oralitat de la lectura, és a dir, a la capacitat d’interpretar un text per comunicar-lo a un auditori. El concepte de fluïdesa lectora abraça aspectes com la velocitat lectora, la fidelitat al text, el ritme, la pronúncia, l’entonació, l’expressivitat i la gesticulació.

Tot i que la fluïdesa lectora es manifesta en la lectura en veu alta, és inherent a la lectura autònoma i silenciosa. En aquest sentit, les habilitats de llegir i de parlar estan estretament lligades i comparteixen bona part dels continguts. No és possible comunicar un text sense haver-lo comprès, però encara que s’hagi entès no es podrà comunicar sense aplicar els elements propis de la llengua oral (pronúncia, entonació, ritme…).

Dimensió literària

Llegir fragments i obres i conèixer alguns autors i autores significatius de la literatura catalana, castellana i universal.

Despertar l’interès pels llibres i fomentar el plaer de llegir,  ja que els bons lectors són millors estudiants, escolten més les explicacions, es concentren més, tenen més capacitat de memoritzar, comprenen millor i assimilen conceptes nous. També els bons lectors escriuen més, millor i escriuen per plaer, per gust.

Font: Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

By |2020-04-16T11:46:58+00:00novembre 14th, 2016|Blog, Notícies|Comentaris tancats a Parlem de competències